Kundecase: Job&Råd har høje krav til IT-driften

Med et vigtigt arbejde som at hjælpe udsatte borgere tilbage på højkant, er Job&Råd afhængige af at alle deres systemer fungerer døgnet rundt, og derfor har BitTech IT stået for drift, vedligeholdelse og support hos Job&Råd siden 2016.

Aftalen omfatter 4 eksterne kontorer med 23 ansatte.

En del af opgaven har også været, at spille strategisk ”bold” med Job&Råd og være med til at udvikle og optimere driftsplatformen.

Aftalen er økonomisk også interessant, idet BitTech IT har leveret på en skarp pris. Samtidig er de, et strategisk godt match, fordi BitTech IT er total leverandør af såvel GDPR, IT-sikkerhed, hardware og solutionsydelser og dermed i stand til at agere som fuld service partner.

Søgte strategisk partner

”Job&Råd var i vækst og det blev vanskeligere, at finde tiden til at vedligeholde og opdatere vores computere og systemer. Vi er fortsat glade for Office 365, men det kan være svært at følge med i den udvikling der sker på it området.” udtaler Lars Buhrkall, Administrerende Direktør.

IT-udfordringer for Job&Råd

Hos Job&Råd fokuserer de på at hjælpe borger tilbage på arbejdsmarkedet – frem for at løse it-udfordringer. For at bevare serviceniveauet overfor borgerne og jobcentrene er det vigtigt, at systemerne fungerer optimalt. Job&Råd’s krav er:

  • Høj oppetid på it-systemer.
  • Kompetent it-overvågning.
  • Specifikke it-systemer.
  • Skalerbarhed, så det er nemt at tilføje nye medarbejdere.

Outsourcede IT-opgaver

IT-support (drift aftale) sikrer høj oppetid

Ved IT-problemer kan ansatte hos Job&Råd nøjes med at henvende sig et sted. BitTech IT`s helpdesk er altid klar med en løsning. Job&Råd har tegnet en IT-serviceaftale, som blandt andet fastlægger garanterede løsningstider for supportsager, oppetider og kompetent overvågning.

Driftssikkerhed skaber tryghed

Ifølge Administrerende direktør Lars Buhrkall, Job&Råd, har BitTech IT kørt it-driften med al infrastrukturen upåklageligt siden samarbejdets start i 2016, hvilket har givet en høj oppetid og trygge medarbejdere. Lars Buhrkall fremhæver desuden, at BitTech IT`s medarbejdere altid er på pletten og det er sjældent, at tingene ikke bliver løst inden for en time – evt. i form af en lånecomputer. 

Stort udbytte af samarbejdet

Det har ikke været nødvendigt for administrerende direktør Lars Buhrkall at tænke på deres IT-drift siden samarbejdets start, for det har BitTech IT-ansvaret for til en fast månedlig pris.

“Vi glæder os over ikke selv at skulle bruge tid på drift, som er i sikre hænder hos BitTech IT. Det har givet os tid til at fokusere på vores kerneopgaver,” siger Lars Buhrkall. Han fortsætter: ”Det betyder meget at vi kender de medarbejdere vi samarbejder med og de formår at tale til os på et sprog vi kan forstå.”

Vi har et godt og tæt samarbejde med BitTech IT, som vi ser som både ansvarsbevidste og kundeorienterede, nemme at tale med og interesserede i at hjælpe med at udvikle Job&Råd`s forretning:

”BitTech IT varetager mange forskellige it-opgaver og er solidt lokalt forankret. Hverken fysisk eller mentalt er der langt fra nogle af Job&Råd`s kontorer til BitTech IT`s kontor i Rødovre. Nærheden er med til at give et godt samarbejde,” afslutter Lars Buhrkall, Administrerende Direktør.

Kontakt os for at høre, hvordan vi kan hjælpe dig videre – salg@bittechit.dk, tlf. 7199 2319.